Zásady ochrany osobních údajů
pro dodavatele a další osoby
1. Obecná ustanovení
Na ochranu osobních údajů klademe velký důraz. Tyto
Zásady osobních údajů Vás informují o tom, jak společnost PRONECO, s.r.o.
získává, uchovává a dále zpracovává vaše osobní údaje, a to v souvislosti
s nákupem a dodávkami vašich surovin, zboží nebo služeb, a jak dále
s vašimi osobními údaji nakládáme a chráníme je.
Osobními údaji jsou jakékoliv informace týkající se
identifikované nebo identifikovatelné fyzické a právnické osoby, tedy vás,
pokud jste podnikající fyzickou osobou, a/nebo vašich zaměstnanců. Veškeré
služby, které poskytujeme jsou určeny pro vás jakožto našeho dodavatele,
příkazníka nebo jinou osobu, která jedná v rámci své obchodní nebo jiné
podnikatelské činnosti a/nebo při výkonu svého povolání pro svého
zaměstnavatele, který je našim dodavatelem, příkazníkem nebo jinou osobou.
Účelem těchto Zásad ochrany osobních údajů je
informovat vás o tom, jak shromažďujeme a zpracováváme vaše osobní údaje,
vašich právech, jak a jakými prostředky je můžete uplatňovat.
Doporučujeme vám pečlivě se seznámit s těmito
Zásadami ochrany osobních údajů. Poskytováním zboží nebo služeb
a poskytnutím vašich osobních údajů potvrzujete, že jste byli informováni
o našem využívání vašich osobních údajů, jak je uvedeno v těchto
Zásadách ochrany osobních údajů.
2. Správce osobních údajů
Správcem vašich osobních údajů je společnost PRONECO, s.r.o.,
se sídlem Klentnice č. p. 78, 692 01 Klentnice zapsaná v obchodním
rejstříku vedeného Krajským soudem v Brně oddíl C, vložka 8819, IČ:
46994645, DIČ: CZ46994645
Aktuální kontaktní údaje naleznete na www.proneco.cz
3. Účel, způsob a doba
zpracování osobních údajů
Vaše osobní údaje zpracováváme několika různými
způsoby a pro odpovídající účely:
3.1
Dodavatelé zboží a služeb
3.1.1
Pokud jste naším
dodavatelem (popř. zaměstnancem nebo jinou kontaktní osobou našeho dodavatele),
potřebujeme znát a dále zpracovávat vaše osobní údaje, abychom mohli plnit
své smluvní povinnosti a abychom zajistili efektivní komunikaci mezi
smluvními stranami.
3.1.2
Osobní údaje
zpracováváme zejména za účelem uzavření a následném plnění smlouvy
a právním základem takového zpracování je tedy plnění smlouvy, případně
náš oprávněný zájem (zejména, pokud s námi jednáte jako zaměstnanec či
jiná kontaktní osoba dodavatele).
3.1.3
Osobní údaje
v takovém případě získáváme přímo od dodavatele (tj. buď přímo od vás,
pokud jste naším dodavatelem, nebo od vašeho zaměstnavatele, se kterým máme smluvní
vztah). Tyto údaje můžeme rovněž pravidelně aktualizovat z veřejných
zdrojů (zejména ARES, obchodní rejstřík či internetové stránky dodavatele).
3.2
Rozsah zpracovávaných údajů. Zpracováváme pouze
osobní údaje, které jsou nezbytné pro plnění našich povinností, a které
získáváme prostřednictvím výše uvedených zdrojů. Jedná se tak zejména
o následující údaje:
3.2.1
jméno
a příjmení, e-mail, telefonní číslo, IČO, DIČ, sídlo a případně
provozovna dodavatele (případně pak identifikace vás jakožto zaměstnance našeho
dodavatele, včetně vašich kontaktních údajů a vaší pracovní pozice);
3.2.2
údaje
o objednaném zboží, provedených objednávkách, zaplacených částkách,
provedených platbách a pod.
3.3
Účel a doba zpracování. Vaše osobní
údaje zpracováváme především za účelem plnění smluvních povinností vůči našim dodavatelům
a zefektivní komunikace mezi smluvními stranami. Osobní údaje tedy
zpracováváme zejména pro účely:
3.3.1
osobní údaje
zpracováváme pro plnění kupních a jiných smluv a také pro případné
reklamace zboží. Údaje uchováváme po celou dobu trvání smluvního vztahu mezi
námi a naším dodavatelem;
3.3.2
některé
osobní údaje mohou být uvedeny na účetních dokladech (tedy zejména fakturách, účtenkách a dodacích
listech). Zákony (např. zákon o účetnictví či zákon o DPH) nám
ukládají tyto doklady uchovávat, a to až po dobu 10 let. Pokud nám
tedy vzniká zákonná povinnost tyto doklady archivovat, ukládáme spolu
s nimi i vaše osobní údaje uvedené na příslušném daňovém dokladu;
3.3.3 v případě, že byste se opozdili s platbou, nesplnili svůj závazek, platbu bychom od vás vůbec neobdrželi, případně nám z vaší strany vznikla jiná škoda či újma, můžeme rovněž osobní údaje zpracovávat na základě oprávněného zájmu spočívajícím ve vymáhání našich pohledávek a/nebo určení, ochraně a výkonu našich právních nároků. Vaše osobní údaje můžeme za tímto účelem uchovávat po dobu promlčecí lhůty.
Pokud s vámi máme uzavřenou příkazní smlouvu, na základě,
které pro nás vystupujete jako příkazníci, potřebujeme znát a dále zpracovávat
vaše osobní údaje, abychom mohli uzavřít a následně plnit příkazní
smlouvy. Osobní údaje zpracováváme zejména za účelem uzavření a následném
plnění smlouvy; právním základem takového zpracování je tedy plnění smlouvy.
Osobní údaje od vás získáváme při uzavření příkazní smlouvy a případně pak
v rámci existence našeho smluvního vztahu.
4.1
Rozsah zpracovávaných údajů. Zpracováváme pouze osobní
údaje, které od vás získáváme prostřednictvím výše uvedených zdrojů. Jedná
se tak zejména o následující údaje:
4.1.1
jméno
a příjmení, e-mail, telefonní číslo, IČO, DIČ a sídlo příkazníka;
4.1.2
historie plnění
smluvního vztahu mezi námi a příkazníky, včetně souvisejících finančních transakcí
(provedených platbách apod.).
4.2
Účel a doba zpracování. Vaše osobní údaje zpracováváme
především za účelem výkonu příkazní smlouvy. Některé údaje, které o vás
máme k dispozici, zpracováváme i po ukončení příkazní smlouvy. Osobní
údaje tedy zpracováváme zejména pro účely:
4.2.1
osobní údaje
zpracováváme pro účely plnění příkazní smlouvy, a to po celou dobu trvání smluvního vztahu;
4.2.2
některé osobní
údaje mohou být uvedeny na účetních dokladech (tedy zejména fakturách,
účtenkách a dodacích listech). Zákony (např. zákon o účetnictví či
zákon o DPH) nám ukládají tyto doklady uchovávat, a to až po dobu
10 let. Pokud nám tedy vzniká zákonná povinnost tyto doklady archivovat,
ukládáme spolu s nimi i vaše osobní údaje uvedené na příslušném
daňovém dokladu;
4.2.3
v případě,
že byste nesplnili svůj závazek nebo nám z vaší strany vznikla jiná škoda
či újma nebo v případech hrozícího sporu s vámi, můžeme rovněž osobní
údaje zpracovávat na základě oprávněného zájmu
spočívajícím ve vymáhání našich pohledávek a/nebo určení, ochraně a výkonu právních nároků společnosti
PRONECO, s.r.o. Vaše osobní údaje můžeme za tímto účelem uchovávat po dobu
promlčecí lhůty.
5.
Externí řidiči
Pokud pro nás vy nebo váš zaměstnavatel zajišťujete služby
spojené s rozvozem zboží a využíváte prostředků skupiny PRONECO, s.r.o.
potřebujeme znát a dále zpracovávat vaše osobní údaje, abychom s vámi
mohli uzavřít a následně plnit smlouvu. Osobní údaje zpracováváme zejména za účelem uzavření a následném plnění
smlouvy (a kontroly tohoto plnění), případně na základě našeho oprávněného
zájmu (zejména, pokud s námi jednáte
jako zaměstnanec či jiná kontaktní osoba dodavatele).
5.1
Rozsah zpracovávaných údajů. Zpracováváme
pouze osobní údaje, které od vás získáváme prostřednictvím výše uvedených
zdrojů. Jedná se tak zejména o následující údaje:
5.1.1
jméno
a příjmení, e-mail, telefonní číslo, IČO, DIČ a sídlo (případně pak
identifikace vás jakožto zaměstnance našeho dodavatele, včetně vašich
kontaktních údajů a vaší pracovní pozice);
5.1.2
lokalizační
a provozní údaje o pohybu služebních vozidel řízených externími
řidiči, především:
5.1.3
údaje
o pohybu služebních vozidel řízených externími řidiči, především
lokalizační údaje ze systémů GPS o pohybu
vozidel sbírané v pracovní době těchto řidičů (tj. v době využívání
našich vozidel);
5.1.4
údaje
z tachografů, knihy jízd, údaje související s řešením pojistných
událostí a dopravních přestupků;
5.1.5
údaje nezbytné
pro splnění veterinárních povinností, především údaje o teplotě ve vozidle
v místě vykládání zboží.
5.2
Účel a doba zpracování. Vaše osobní
údaje zpracováváme především za účelem výkonu smlouvy s vámi uzavřené. Některé
údaje, které o vás máme k dispozici, zpracováváme i po ukončení
této smlouvy. Osobní údaje tedy zpracováváme zejména pro účely:
5.2.1
osobní údaje
zpracováváme pro plnění smlouvy, a to po celou dobu trvání smluvního
vztahu;
5.2.2
některé osobní
údaje mohou být uvedeny na účetních dokladech (tedy zejména fakturách,
účtenkách a dodacích listech). Zákony (např. zákon o účetnictví či
zákon o DPH) nám ukládají tyto doklady uchovávat, a to až po dobu
10 let. Pokud nám tedy vzniká zákonná povinnost tyto doklady archivovat, ukládáme spolu
s nimi i vaše osobní údaje uvedené
na příslušném daňovém dokladu;
5.2.3
v případě,
že byste nesplnili svůj závazek nebo nám z vaší strany vznikla jiná škoda
či újma nebo v případech hrozícího sporu s vámi, můžeme rovněž osobní
údaje zpracovávat na základě oprávněného zájmu spočívajícím ve vymáhání našich
pohledávek a/nebo určení, ochraně a výkonu
právních nároků společnosti PRONECO, s.r.o.
Vaše osobní údaje můžeme za tímto účelem uchovávat po dobu promlčecí lhůty.
6. Sdílení a předávání
osobních údajů (příjemci osobních údajů)
6.1
Příjemci osobních údajů. Osobní údaje,
které shromažďujeme výše popsanými způsoby, můžeme sdílet se třetími stranami,
které zajišťují některé služby související se zajištěním prodeje našeho zboží
a služeb, jeho doručování, vyřizování objednávek, administrativní podporou
či využívání softwarových prostředků. Tyto osoby jsou tak v postavení
zpracovatelů osobních údajů. Vaše osobní údaje tak můžeme sdílet zejména:
6.1.1
s dodavateli
našich IT systémů, kteří mohou mít v určitých případech přístup
k vašim osobním údajům.
6.1.2
s externími
právními zástupci, pokud je to nezbytné pro vymáhání pohledávek nebo pro
ochranu našich oprávněných zájmů.
7. Záruky
Se zpracovateli osobních údajů dle předešlého odstavce
jsme uzavřeli smlouvy o zpracování osobních údajů, které zaručují nejméně
stejnou úroveň ochrany vašich osobních
údajů jako tyto Zásady ochrany osobních údajů.
8. Ubytovací služby
V souvislosti s poskytováním ubytovacích služeb
je Správce povinen zpracovávat osobní údaje hostů. S těmito údaji pracují zejména:
a. Recepční hotelu
b. Majitel společnosti
PRONECO, s.r.o.
c. Manažer hotelu
d. Účetní a
fakturanti
Výše uvedení uživatelé byli poučeni o citlivosti
osobních údajů. S osobními údaji hostů nakládají výhradně v rámci
služeb poskytovaným Správcem. Správce ani zaměstnanci nepředávají osobní údaje
hostů dalším subjektům. Dalšími zpracovateli osobních údajů hostů jsou:
e. Hotelový systém Previo
Podmínky zpracování a nakládání s osobními údaji
hostů jsou upraveny ve zpracovatelské smlouvě mezi hotelem a daným
zpracovatelem.
9.
Informace o zákaznícícH
Správce z hlediska
ubytovacích služeb má zákonnou povinnost uchovávat o svých hostech některé
osobní údaje, a to zejména jméno, příjmení, datum narození, adresa a
doba ubytování, číslo a typ dokladu, případné vízum, účel pobytu. Tato
povinnost se řídí Zákonem o pobytu cizinců na území ČR (326/1999) a Zákonem
o místních poplatcích (565/1990). Dle těchto právních předpisů je
hotel povinen uchovávat osobní údaje o zákaznících po dobu 6 let.
Zákazník má kdykoli právo požádat
hotel o přehled svých osobních údajů. Tyto informace jsou uchovávány v kartě
hosta v hotelovém systému, v domovní knize a evidenční knize, které jsou
v tištěné podobě uschovány
v uzamčené místnosti. V případě žádosti o výmaz osobních údajů Správce
smaže kartu hosta a skartuje domovní a evidenční knihu. Výše uvedeným zákonům
však Správce musí dostát. Vyjmenované osobní údaje mohou být smazány až po uplynutí zákonné lhůty.
10. Technické a organizační
zabezpečení ochrany osobních údajů
Správce se zavazuje, že technicky a organizačně
zabezpečí ochranu zpracovávaných osobních údajů tak, aby nemohlo dojít k
neoprávněnému nebo nahodilému přístupu k údajům, k jejich změně, zničení či
ztrátě, neoprávněným přenosům, k jejich jinému neoprávněnému zpracování, jakož
i k jinému zneužití a aby byly personálně
a organizačně nepřetržitě po dobu zpracovávání údajů zabezpečeny veškeré
povinnosti správce osobních údajů, vyplývající z právních předpisů, zejména
Nařízení.
Správce se zavazuje, že zpracovávání údajů bude
zabezpečeno zejména následujícím způsobem:
a) k osobním údajům budou mít přístup pouze
oprávněné osoby, které budou mít Správcem stanoveny podmínky a rozsah
zpracování údajů a každá taková osoba bude přistupovat k osobním údajům
pod svým jednoznačným identifikátorem;
b) Správce zabrání neoprávněnému čtení,
vytváření, kopírování, přenosu, úpravě či vymazání záznamů obsahujících osobní
údaje;
c) učiní opatření, která umožní určit a
ověřit, komu byly osobní údaje předány, kým byly zpracovány, pozměněny nebo
smazány.
Správce se zavazuje prostřednictvím vlastních
vnitřních předpisů případně zvláštních smluvních ujednání zajistit, že jeho
zaměstnanci a jiné osoby, které budou zpracovávat osobní údaje, tak budou činit
pouze za podmínek a v rozsahu Správcem stanoveném a odpovídajícím pokynům
Správce. Zejména bude sám (a závazně
uloží i těmto uvedeným osobám) zachovávat mlčenlivost o osobních údajích a o
bezpečnostních opatřeních, jejichž zveřejnění by ohrozilo zabezpečení osobních
údajů, a to i po skončení zaměstnání nebo příslušných prací u Správce.
11. Kamerový systém
Společnost PRONECO, s.r.o. využívá k prevenci
ochrany svých zákazníků, svého a jejich majetku kamerový systém. Správce prohlašuje, že se
záznamy žádným způsobem nepracuje, neposkytuje je třetím osobám, či subjektům.
Kamerový záznam je uchován po dobu 7 dnů.
12. Zabezpečení dat
Zavedli jsme a udržujeme nezbytná přiměřená
technická a organizační opatření, vnitřní kontroly a procesy
bezpečnosti informací v souladu s nejlepší obchodní praxí
odpovídající možnému hrozícímu riziku pro vás
jako subjekt údajů. Zároveň zohledňujeme stav technologického vývoje
s cílem chránit vaše osobní údaje
před náhodnou ztrátou, zničením, změnami, neoprávněným zveřejněním nebo
přístupem. Tato opatření mohou mimo jiné
zahrnovat zejména přijetí přiměřených kroků k zajištění
odpovědnosti zaměstnanců, kteří mají přístup k vašim údajům, školení
zaměstnanců, pravidelné zálohování, postupy pro obnovu dat a řízení incidentů,
softwarová ochrana zařízení, na kterých jsou uložena osobní data atd.
13. Vaše práva jako subjektu údajů
Pokud uplatníte jakékoliv své právo podle tohoto
článku nebo dle platných právních předpisů, informujeme o přijatém
opatření nebo vymazání vašich osobních údajů nebo omezení zpracování
v souladu s vaším požadavkem každého příjemce, pokud takové sdělení
bude možné a/nebo nebude vyžadovat nepřiměřené úsilí.
Pokud si přejete uplatnit tato práva a/nebo získat
podrobné informace, kontaktujte nás prosím na sekretariat@proneco.cz
13.1 Co můžete
požadovat?
V souladu s platnými právními předpisy máte právo
požadovat přístup ke svým osobním údajům, které jako správce osobních údajů
zpracováváme, právo na jejich opravu, vymazání nebo přenos (např. přenos vašich
osobních údajů k jinému
poskytovateli služeb), právo podat námitky a také právo požadovat omezení našeho
zpracování. Můžete také kdykoliv vzít zpět souhlas se zpracováním údajů
k marketingovým účelům, který jste nám poskytli.
13.2 Oprava vašich
osobních údajů
Podle platné právní úpravy máte právo na opravu svých
osobních údajů, které s námi sdílíte. Pokud chcete toto právo uplatnit,
kontaktujte nás prosím prostřednictvím našich internetových stránek na
následujícím odkazu: sekretariat@proneco.cz
Přijímáme přiměřená opatření k zajištění toho,
abyste mohli udržovat vaše osobní údaje přesné a aktuální. Vždy nás můžete
kontaktovat s dotazem, zda stále zpracováváme vaše osobní údaje.
13.3 Vymazání vašich
osobních údajů
Můžete nás kdykoliv požádat o vymazání svých
osobních údajů. Pokud nás oslovíte s takovou žádostí, smažeme bez
zbytečného odkladu všechny vaše osobní údaje, které máme, pokud vaše osobní
údaje již nepotřebujeme pro plnění smluvních
a zákonných povinností či ochranu našich oprávněných zájmů, jak jsou
popsány výše.
13.4 Zpřístupnění a přenositelnost
Vašich osobních údajů
Máte právo získat osobní údaje týkající se vaší osoby
a osobní údaje, které jste nám poskytli. Pokud to budete požadovat, můžeme
některé vaše osobní údaje (zejména tedy ty údaje, které zpracováváme na základě
plnění smlouvy a/nebo vašeho souhlasu) zaslat přímo třetí straně (jinému
správci údajů), kterého uvedete ve své žádosti, pokud takový požadavek nebude
mít negativní vliv na práva a svobody jiných osob, a pokud bude
technicky proveditelný.
13.5 Omezení
zpracování
Pokud nás požádáte o omezení zpracování svých
osobních údajů, např. v případě, kdy zpochybňujete přesnost, zákonnost
nebo naši potřebu zpracovávat vaše osobní údaje, omezíme zpracovávání vašich
osobních údajů na nezbytné minimum
(uložení), a případně je budeme zpracovávat pouze pro určení, výkon nebo
obhajobu právních nároků, nebo z důvodu ochrany práv jiné fyzické nebo
právnické osoby, nebo jiných omezených důvodů předepsaných platnými právními
předpisy. Pokud dojde ke zrušení omezení a my budeme ve zpracovávání vašich osobních údajů
pokračovat, budeme vás o tom bez zbytečného odkladu informovat.
13.6 Námitky proti
zpracování
Máte právo vznést kdykoliv námitku proti zpracování
osobních údajů zpracovávaných na základě našeho oprávněného zájmu, případně pro
splnění úkolu prováděného ve veřejném zájmu nebo při výkonu veřejné moci.
Pokud se na naší straně neprokážou závažné oprávněné
důvody pro zpracování, které převažují nad zájmy nebo právy a svobodami
subjektu údajů, nebo pro určení, výkon nebo obhajobu právních nároků, nebudeme
osobní údaje dále zpracovávat.
13.7 Stížnost
u úřadu pro ochranu osobních údajů
Máte právo podat stížnost týkající se našeho
zpracovávání údajů u Úřadu pro ochranu osobních údajů, Pplk. Sochora 27, 170 00 Praha
7. Internetové stránky úřadu: www.uoou.cz.
13.8 Aktualizace Zásad
ochrany osobních údajů
Průběžně můžeme Zásady ochrany osobních údajů
upravovat či aktualizovat. Jakékoliv změny těchto Zásad ochrany osobních údajů
se stanou účinnými po jejich zveřejnění na následujícím odkazu: www.proneco.cz/gdpr-dodavatele.
14. Mlčenlivost
Dovolujeme si Vás ujistit, že naši zaměstnanci i
spolupracovníci, kteří budou zpracovávat Vaše osobní údaje, jsou povinni
zachovávat mlčenlivost o osobních údajích a o bezpečnostních opatřeních,
jejichž zveřejnění by ohrozilo zabezpečení Vašich osobních údajů.
Tato mlčenlivost přitom trvá i po skončení
závazkových vztahů s námi. Bez vašeho souhlasu nebudou vaše osobní
údaje vydány žádné jiné třetí straně.
Vážení zákazníci,
vinařská sezóna, nejdůležitější období pro vinaře, je v plném proudu, proto vzhledem k narůstajícímu počtu objednávek se doba dodání zboží může prodloužit.
AKTUÁLNÍ INFORMACE K POVODŇOVÉ SITUACI:
vzhledem k povodňové situaci dojde k dočasnému zpoždění v doručování zásilek v nejvíce postižených oblastech, Moravskoslezkém a Olomouckém kraji.
Děkujeme za pochopení.